JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi.
 Annonsera Utgivningsplan Månadsmagasinet Prenumerera Konsultguide Om oss  About / Advertise
tisdag 22 oktober 2019 VECKA 43
Högsta prioritet just nu är att hjälpa befintliga kunder i Japan att få sina teletjänster att fungera. Det skriver Ericsson i ett pressmeddelande.
Enligt företaget är det rimligt att tänka sig att händelserna i Japan kommer att påverka komponentförsörjningen eftersom Japan är en stor leverantör. Men det är för tidigt att säga i vilken utsträckning. Det Ericsson vågar säga säkert är att första kvartalets försäljning 2011 inte kommer att påverkas.

Sedan i fredags – då Japan drabbades av jordbävning och tsunami – för Ericsson samtal med de leverantörer som tillverkar i Japan samtidigt som företaget undersöker alternativa leverantörer och spotmarknadspriser. Företaget fortsätter att övervaka och analysera situationen i Japan för att kunna vidta ytterligare åtgärder.

Ericsson anger att inga egna anställda rapporterats skadade eller saknade och frambär sitt djupa deltagande med människorna i Japan.
MER LÄSNING:
 
Branschens egen tidning
För dig i branschen kostar det inget att prenumerera på vårt snygga pappers­magasin.

Klicka här!
SENASTE KOMMENTARER
Kommentarer via Disqus

Vi gör Elektroniktidningen

Anne-Charlotte Sparrvik

Anne-Charlotte
Sparrvik

+46(0)734-171099 ac@etn.se
(sälj och marknads­föring)
Per Henricsson

Per
Henricsson
+46(0)734-171303 per@etn.se
(redaktion)

Anna Wennberg

Anna
Wennberg
+46(0)734-171311 anna@etn.se
(redaktion)

Jan Tångring

Jan
Tångring
+46(0)734-171309 jan@etn.se
(redaktion)