Skriv ut

20 svenska uppstickare på plats i Barcelona

Det blir premiär för Sverige nya pr-organ Business Sweden på mobilmässan i Barcelona nästa vecka. I den svenska paviljongen visar 20 svenska mobilteknikföretag upp sig.
Business Sweden är en sammanslagning av Exportrådet och Invest in Sweden. Exportrådet tog förra året över den hårt kritiserade statliga myndigheten Invest in Sweden och skapade Business Sweden. Nu visar den nya pr-organisationen Business Sweden upp sig i den nya kostymen.

Men det är inte första gången det ordnas en svensk samlingspaviljong på Mobile World Congress. I år är det elfte året i rad.

I den svenska paviljongen i hall 7, monter nummer 7E80, samlas i år 20 svenska företag inom mobil teknik och mobila tjänster.

– Kombinationen av små uppstickare och större etablerade företag representerar svensk innovation när den är som bäst, säger Fredrik Junestand, affärsområdeschef på ICT på Business Sweden, i ett pressmeddelande på måndagen.

Här är företagen i den svenska paviljongen i Barcelona.

Apputveckling:
AppBooster, Appland, Tactel

Mobila betalningar:
Basset, Mobill Scandinavia

Gränssnittsdesign:

Crunchfish

Mobil data:

Birdstep Technology

Prylar:
Exito, myFC

Spel:
Mobenga

Positioneringslösningar:
Mobile Arts

Mobil infrastruktur och hantering:

Aktavara, Fält Communications, HMS Industrial Networks, IPsoft, OptiCaller Software, TalkPool, Techship, Seavus, Synapse Mobile Networks

Här finns länkar till alla företagens hemsidor.

På eftermiddagen tisdagen den 26 februari är det mottagning i Business Swedens monter med tal av både nuvarande generaldirektören för Post- och telestyrelsen Göran Marby och hans företrädare Marianne Treschow.