JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi.
 Annonsera Utgivningsplan Månadsmagasinet Prenumerera Konsultguide Om oss  About / Advertise
tisdag 22 oktober 2019 VECKA 43
Kabel- och kapslingsdistributören Miltronic gör den största satsningen i företagets historia. Det handlar om industriinriktade slutkundsprojekt för industriinstallatörer, systemintegratörer och grossister.
Miltronic startade redan på 60-talet och historiskt sett har företaget fokuserat på maskinbyggnad och OEM-kunder. Genom satsningen vidareutvecklar företaget sin position hos maskinbyggare men vill också skapa efterfrågan inom infrastrukturprojekt och hos svensk basindustri.

– Vi utökar säljkåren med 30 procent vilket gör att närvaron på marknaden kommer att öka markant, säger Krister Karlsson, försäljnings- och marknadschef på Miltronic.

Den nya strategin ska vara igång i slutet av året då företaget också räknar med att ha anställt sex nya säljare, varav tre på huvudkontoret i Nyköping.

Samtidigt förblir företaget troget existerande kunder inom maskinbyggnad och OEM.
MER LÄSNING:
 
Branschens egen tidning
För dig i branschen kostar det inget att prenumerera på vårt snygga pappers­magasin.

Klicka här!
SENASTE KOMMENTARER
Kommentarer via Disqus

Vi gör Elektroniktidningen

Anne-Charlotte Sparrvik

Anne-Charlotte
Sparrvik

+46(0)734-171099 ac@etn.se
(sälj och marknads­föring)
Per Henricsson

Per
Henricsson
+46(0)734-171303 per@etn.se
(redaktion)

Anna Wennberg

Anna
Wennberg
+46(0)734-171311 anna@etn.se
(redaktion)

Jan Tångring

Jan
Tångring
+46(0)734-171309 jan@etn.se
(redaktion)