JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi.
 Annonsera Utgivningsplan Månadsmagasinet Prenumerera Konsultguide Om oss  About / Advertise

Tanken bakom det nya företagsnamnet – Signify – är att påminna om att ljus har blivit ett intelligent språk som förbinder och förmedlar mening. Företagets produkter behåller dock varumärket Philips.

– Vårt nya företagsnamn uttrycker klart och tydligt vår strategiska vision och är en fantastisk möjlighet att introducera en ny unik image som vi står för och som ytterligare förenar våra 32 000 medarbetare.

– Samtidigt är vi stolta över att fortsatt använda Philips-varumärket för våra produkter, säger Eric Rondolat, vd på Philips Lighting i ett pressmeddelande.

Philips Lighting tillhör världsledarna inom belysning, grundat för över 125 år sedan. Företaget är dessutom en av pionjärerna när det gäller LED-lampor som styrs via smartmobilen, liksom LED-lampor för inomhusbruk med inbyggda intelligenta närvarosensor.

Nu meddelar företaget att det byter namn till Signify, men behåller Philips-varumärket. Förändringen ligger i linje med ett med licensavtalet med Royal Philips, som avsagt sitt beslutande i bolaget.

 

MER LÄSNING:
 
Branschens egen tidning
För dig i branschen kostar det inget att prenumerera på vårt snygga pappers­magasin.

Klicka här!
SENASTE KOMMENTARER
Kommentarer via Disqus

Vi gör Elektroniktidningen

Anne-Charlotte Sparrvik

Anne-Charlotte
Sparrvik

+46(0)734-171099 ac@etn.se
(sälj och marknads­föring)
Per Henricsson

Per
Henricsson
+46(0)734-171303 per@etn.se
(redaktion)

Anna Wennberg

Anna
Wennberg
+46(0)734-171311 anna@etn.se
(redaktion)

Jan Tångring

Jan
Tångring
+46(0)734-171309 jan@etn.se
(redaktion)