Skriv ut

Sverige är känt för att generera många innovativa företag men inte alla tar sig utanför landet gränser. Vad som krävs för det och hur man lyckas internationellt är temat för en heldag som arrangeras av EU-organisationen EIT Digital i Stockholm den 28 november.

Spotify, Klarna och Skype är tre företag sprungna ur digitaliseringen som dessutom lyckats internationellt. Darja Isaksson, nybliven generaldirektör på Vinnova, Pia Sandvik, vd för forskningsinstitutet Rise, Lars Wiigh, affärsutvecklare på IBM  och Mats Nordlund, forskningsdirektör på Zenuity, är några av de personer som gräver djupare i ämnet vad som krävs för att lyckas internationellt och vilket stöd det går att hitta i det svenska innovationssystemet.

EU-organisationen EIT Digital kör motsvarande heldagsseminarium i ytterligare åtta städer med start i morgon i Budapest. Stockholm är tvåa onsdagen den 28:e och turnén avslutas i Paris den 13:e december.

Mer information och anmälan finns här: (länk).