Skriv ut

Efter lite drygt ett år som marknadschef på kraftspecialisten Powerbox får Patrick Le Fèvre inom kort ett utökat ansvar. Från årsskiftet tar han även över som ansvarig för marknadsföringen av kraftlösningar från tyska Eplax och nederländska Power Technics.

I april köpte Powerbox inkråmet i Power Technics, starkt inom strömförsörjning för krävande tillämpningar som marint och försvar (länk). En månad senare, i maj, köpte Gnestaföretaget strömförsörjningsexperten Eplax, som skräddarsyr lösningar till krävande industritillämpningar (länk).

Nu har Powerbox styrelse beslutat att Patrick Le Fèvre får ansvar för marknadsföringen av kraftlösningar för de två nyförvärven, med start den första januari. I samma veva kan han byta titel – från Marketing and Communication Director till Chief Marketing and Communications Officer – på sina visitkort.

– Patricks erfarenhet av och djupa engagemang i kraftindustrin, tillsammans med hans passion för energieffektivitet och miljöansvar, har genomsyrat hans marknadsföringsarbete på Powerbox och lett till mycket positiva resultat, säger Martin Sjöstrand i ett pressmeddelande.

Och han tillägger:

–  Styrelsen är övertygad att hans kompetens och engagemang ska ge motsvarande positiva bidrag för de verksamheter vi förvärvat under 2016.

Patrick Le Fèvre har arbetat med kraftelektronik i mer än 25 år. Framförallt ligger energieffektivitet honom varmt om hjärtat. I många år har han ansvarat för marknadsföringen på Ericsson Power Modules, där han bland annat drivit övergången mot digital kraft.