Skriv ut

På fem timmar får du en genomgång av hur du testar din affärsidé, hur du får din första kund, hur du bygger ett vinnande team, hur du lyckas med försäljning och hur du finansierar din startup. Kursen har tagits fram av inkubatorn Sting tillsammans med dess alumni Lernster.

– Vi i Norden och Sverige har en lite annorlunda approach till bolagsbyggande än många andra delar av världen. Det vill vi lyfta i Startup Academy, ta vara på vårt starka varumärke som tech-nation och dela med oss av vår samlade erfarenhet. Vi ser även detta som en möjlighet att nå ut bredare, både till för oss nya grupper här i Sverige, men även internationellt, säger Stings vd Pär Hedberg i ett pressmeddelande.

I Sting Startup Academy blir användaren guidad av Stingcoacher och profiler såsom Jessica Schultz, partner på Northzone och medgrundare av Hello Fresh, Magnus Nillson, investerare och medgrundare av iZettle och Lisa Ericsson, chef för KTH Innovation.

Mer om kursen och registrering finns här (länk).