Mobiljätten Sony Ericsson ska förstärka sin samhörighet med Sony, åtminstone i sin marknadsföring. Sonys senaste slogan "make.believe" ska införlivas även i Sony Ericssons marknadsbudskap.
Förenad kommunikation och underhållning är något som Sony Ericsson vinnlägger sig om – företaget har till och med visionen att bli "the Communication Entertainment brand". Genom att anamma Sonys slogan "make.believe" hoppas mobiltillverkaren förstärka det budskapet även utåt.– Kombinerat med en ny kultur av öppenhet markerar detta ett skifte i hur vi planerar och bygger upp vårt erbjudande, jämte hur vi bjuder in kunder till oss via digitala och sociala medieplattformar, säger Sony Ericssons marknadsföringsansvarige Lennard Hoornik i ett pressmeddelande.
Den nyadopterade sloganen ska marknadsföras i en rad kampanjer under hösten, i samband med att de nya modellerna Satio, Aino och Yari ska ut på marknaden. Sony Ericsson hoppas också att nästa års fotbolls-VM i Sydafrika, där man hör till huvudsponsorerna, ska hjälpa upp försäljningen.