JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi. Enics stuvar om organisationen

UPPDATERAD: Kontraktstillverkaren Enics vill att enheten i Västerås ska knytas närmare de två finska enheterna i Lohja och Elva. Västerås och Lohja döps därför om till kundcenter medan Elva står för produktion av lite större volymer. Inga nedskärningar är planerade.
– Som kund ska det se likadant ut oberoende vilken enhet du tittar in i. Vi började med det konceptet i fjol och nu går vi vidare med konceptet, säger Ari Räisänen på Enics.

I botten finns insikten att de tre enheterna till stor del har samma kunder, däribland ABB och Bombardier.

De två kundcentrana ska hantera alla kundkontakter från prototyputveckling, sourcing, förserier, mindre volymer till service och eftermarknad. För lite större volymer finns fabriken i finska Lohja liksom fabriker i Estland eller i Kina.

Platschefen Stefan Eklund har sagt upp sig med omedelbar verkan, ett beslut som enligt vlt.se fått personalen att oroa sig för jobben.

– Vi planerar inte för några drastiska förändringar, säger Ari Räisänen till Elektroniktidningen.

Fabriken i Malmö berörs inte av förändringen.

– Den har andra kunder, bland annat inom medicin och säkerhet, säger Ari Räisänen.

Prenumerera på Elektroniktidningens nyhetsbrev eller på vårt magasin.


MER LÄSNING:
 
KOMMENTARER
Kommentarer via Disqus

Rainer Raitasuo

Rainer
Raitasuo

+46(0)734-171099 rainer@etn.se
(sälj och marknads­föring)
Per Henricsson

Per
Henricsson
+46(0)734-171303 per@etn.se
(redaktion)

Jan Tångring

Jan
Tångring
+46(0)734-171309 jan@etn.se
(redaktion)