JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi. Analytiker gillar Ericssons växlar

På marknaden för företagsprodukter har Ericsson har den mest kundanpassade portföljen av alla telekombolag. Det menar analytikerföretaget Frost & Sullivan som gett Ericsson utmärkelsen "Best Product Line Strategy Leadership".
Bakom utmärkelsen ligger framför allt framgångarna med företagsväxlarna MD110 och den IP-baserade MX-One, samt mobilkopplingen Mobility Gateway.

- Utmärkelsen visar att vi är bra på att lyssna på våra kunder och på att utveckla lösningar som passar deras behov, säger Urban Gillström, Ericssons ansvarige för företagsprodukter, i ett pressmeddelande.

Det faktum att Ericsson var tidigt ute med produkter som förenklar övergången till IP-telefoni, plus att kopplingen till mobiltelefonin är mycket stark, var två andra orsaker till att företaget fick priset.

Prenumerera på Elektroniktidningens nyhetsbrev eller på vårt magasin.


MER LÄSNING:
 
KOMMENTARER
Kommentarer via Disqus

Rainer Raitasuo

Rainer
Raitasuo

+46(0)734-171099 rainer@etn.se
(sälj och marknads­föring)
Per Henricsson

Per
Henricsson
+46(0)734-171303 per@etn.se
(redaktion)

Jan Tångring

Jan
Tångring
+46(0)734-171309 jan@etn.se
(redaktion)