JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi. Bränsleceller i mobilen nästa år
 

Wimax är en självklarhet framöver. En stor utmaning är dock att klara den höga strömförbrukningen i kommande mobiler, hävdar Samsung.
Morgondagens mobiltelefoner måste bli bättre på att hantera effektförbrukningen. Det framkom med all tydlighet igår då Samsung hade sitt årliga ”Mobile Summit”-möte i New York.

–  Mobiltelefonerna måste konstrueras med effektivare effektförstärkare, OLED-baserade displayer och andra energikällor som bränsleceller eller avancerade polymerer, säger Muzibul Khan, marknadsansvarig på Samsung enligt webbtidningen Power Management Design.

Han menar att Samsung utvärderar alla nämnda alternativ och att företagets första mobiler med bränsleceller förmodligen dyker upp mot slutet av nästa år.

Prenumerera på Elektroniktidningens nyhetsbrev eller på vårt magasin.


MER LÄSNING:
 
KOMMENTARER
Kommentarer via Disqus

Vakant

Sälj och marknads­föring +46(0)734-171099 ads@etn.se
Per Henricsson
Per
Henricsson
+46(0)734-171303 per@etn.se
(redaktion)

 
Jan Tångring
Jan
Tångring
+46(0)734-171309 jan@etn.se
(redaktion)