Av de tre övriga är Dibcom otvetydig marknadsledare, med 1,5 miljoner sålda DVB-H-kretsar senaste året, vilket utgör 80-90 procent av marknaden. Bland Dibcoms kunder finns de tre mobiljättarna Samsung, LG Electronics och Motorola.
Alla de fyra nämnda halvledarbolagen har även kretsar för andra mobil-tv-standarder, som DMB, ISDB-T och MediaFlo. Detta faktum gör att Digitimes källor ifrågasätter hur länge Nokia tänker fortsätta sitt ensidiga stöd av DVB-H-standarden.
För någon månad sedan gjorde Nokia en helomvändning i sin strategi för kretsar till mobiltelefonerna (se länk) . Från att ha utvecklat det mesta i egen regi ska bolaget framöver köpa allt mer från externa källor, i första hand Texas Instruments, ST Microelectronics, Infineon och Broadcom. Syftet som angavs då var att man ville fokusera sina utvecklingsresurser på annat än hårdvara. Uppgifterna om DVB-H-kretsprojektens nedläggning ligger klart i linje med det tidigare beslutet.