JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi. Electronica fräschar upp logotypen

ImageVärldens största elektronikmässa, tyska Electronica, moderniserar sin logga.
Synkroniserade och överlagrade sinusvågor på ett grönt klot. Så ser den nya logotypen ut, som är en modernisering av den gamla tvådimensionella loggan. Även i den gamla loggan fanns överlagrade sinusvågor. I den nya varianten har de bytt färg från lila till vitt.

ImageFörändringen ska återspegla det ökande miljötänkandet som präglar elektronikindustrin, skriver Messe München, som arrangerar Elctronica, i ett pressmeddelande.

Den nya loggan är också startskottet för en marknadsföringskampanj inför nästa upplaga av Electronica som går av stapeln den 11 till 14 november nästa år.

Senast det begav sig, år 2006, lockade mässan 2 961 utställare och det registrerades 78 000 besök, en ökning med 5 procent jämfört med 2004.

Mer info på www.electronica.de

Prenumerera på Elektroniktidningens nyhetsbrev eller på vårt magasin.


MER LÄSNING:
 
KOMMENTARER
Kommentarer via Disqus

Rainer Raitasuo

Rainer
Raitasuo

+46(0)734-171099 rainer@etn.se
(sälj och marknads­föring)
Per Henricsson

Per
Henricsson
+46(0)734-171303 per@etn.se
(redaktion)

Jan Tångring

Jan
Tångring
+46(0)734-171309 jan@etn.se
(redaktion)