För detta behövs pengar, därav nyemissionen på 50 miljoner kronor. Pengarna kommer från företag som redan investerat i Flatfrog, som medgrundaren Christer Fåhraeus och riskkapitalbolagen Invus och danska Sunstone. Dessa två satsade 125 miljoner kronor i bolaget i början av förra året, då tillsammans med teknikföretaget Promethean. Totalt har Flatfrog enligt Rapidus tagit in över 230 miljoner kronor i riskkapital.
Målgruppen för Flatfrog är bland annat butiker, kasinon och utbildningar. Men investerarna tror att marknaden är större än så.
– Touchytor kommer att finnas överallt i framtiden. Bland annat tror jag att e-handel och detaljhandel smälter ihop, och då behövs teknik som gör det möjligt. Jag ser en enorm potential, säger Eric-Alan Rapp på investeraren Sunstone till Rapidus.
Lanseringen skulle enligt en tidigare plan ha skett redan i fjol, men bolaget beslöt att göra ett teknikskifte, något som tog sin tid. Tillverkningen ska göras av en hittills hemlig, men enligt Rapidus etablerad elektronikproducent.
Flatfrog har i dagsläget 41 anställda och leds av vd Jonas Hedre, förr chef för multimedia på Sony Ericsson.