JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi.
 ETN.fi  Annonsera Utgivningsplan Månadsmagasinet Prenumerera Konsultguide Om oss  About / Advertise

För att fler anställda ska upptäcka den interna acceleratorn Ericsson One har telekomjätten dragit igång en kampanj som går även i externa medier.

Ericsson har en väloljad organisation för att utveckla nya produkter, men idéer som inte passar kärnverksamheten har haft små möjligheter att omvandlas till något som går att sälja. I augusti 2014 grundades Ericsson Garage för att täppa igen luckan. Den verksamheten ger de anställda sex månader på sig att testa sina idéer.

Det kanske mest lyckade projektet som kommit via garaget är radiopucken, Radio Dot, som används för att förbättra mobilnätens inomhustäckning. Idag är det en storsäljare.

För ett drygt år sedan döptes verksamheten om till Ericsson One.

Nu har Ericsson dragit igång en reklamkampanj under devisen ”This is for the dreamers” för att fler anställda ska upptäck den interna acceleratorn. I första hand går filmerna som producerats av JMWGolin i de interna kanalerna, men för att få större spridning går den att hitta på andra ställen också.

– Det är lite speciellt med en internkampanj som rullas ut i externa kanaler. Men Ericsson One gör gärna saker annorlunda, och vi vet ju alla hur frekvent företags festliga intranät brukar besökas…, säger Joakim Karlsson, creative director på JMWGolin, till Resume. 

Elektroniktidningen skrev en längre artikel om Ericsson Garage – som finns i många länder – sommaren 2018 (länk).

 

MER LÄSNING:
 
Pappersmagasinet Nyhetsbrev
SENASTE KOMMENTARER
Kommentarer via Disqus

Vi gör Elektroniktidningen

Anne-Charlotte Sparrvik

Anne-Charlotte
Sparrvik

+46(0)734-171099 ac@etn.se
(sälj och marknads­föring)
Per Henricsson

Per
Henricsson
+46(0)734-171303 per@etn.se
(redaktion)

Anna Wennberg

Anna
Wennberg
+46(0)734-171311 anna@etn.se
(redaktion)

Jan Tångring

Jan
Tångring
+46(0)734-171309 jan@etn.se
(redaktion)