JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi. Nokia satsar 3,6 miljarder på tillväxtbolag
 

Den finska telekomjätten lägger 400 miljoner dollar i en fond förvaltad av amerikanska NGP Capital.

Pengarna är öronmärkta för privata företag som inom exempelvis distribuerade moln, cybersäkehet, digitalisering av industrin eller företag som driver digital transformation av industrin. Ett randvillkor är att det ska ha koppling till 5G.

Nokia har samarbetat med NGP Capital sedan 2005 och den nya fonden Fund V har enbart Nokia som finansiär.

Prenumerera på Elektroniktidningens nyhetsbrev eller på vårt magasin.


MER LÄSNING:
 
KOMMENTARER
Kommentarer via Disqus

Vakant

Sälj och marknads­föring +46(0)734-171099 ads@etn.se
Per Henricsson
Per
Henricsson
+46(0)734-171303 per@etn.se
(redaktion)

 
Jan Tångring
Jan
Tångring
+46(0)734-171309 jan@etn.se
(redaktion)