DEMOPROJEKT Support är det första potentiella kunder frågar efter, säger Per Nilsson, VD för svenska verktygstillverkaren Synthesia.
Företaget samarbetar därför numera med Telia Demotel för att kunna erbjuda kundstöd dygnet runt.
Kunder med problem hittar exempelvis snart hela användarmanualen direkt i programvaran. Bra sökvägar och index utlovas. Om detta inte räcker kopplas kunden vidare till Synthesias hemsida på Internet.
Här finns en lista över vanliga frågor, en sammanställning över kända fel samt tips om hur man undviker dessa fallgropar.
Som en sista möjlighet kan kunden ringa en stödtekniker på Synthesia. Han eller hon kan då köra programmet på distans via modem, spela in hur systemet uppträder steg för steg samt hur kunden använder systemet. På så vis kan stödteknikern få en exakt bild av hur systemet fungerar utan att besöka kunden som kanske sitter i Malmö eller London.
Telia Demotels specialitet är att testa och demonstrera nya tillämpningar av data- och telekommunikation. Just stödtjänster satsar man mycket på.