- Vi fick flera hundra säljkontakter. Nu gäller det att klara av att bearbeta dem alla.
Utfallet blev faktiskt så bra att företaget nu är inne i en rejäl rekryteringsfas. Det är främst USA-kontoret som ska växa.
ännu har dock äventyret på Dac inte resulterat i något kundavtal, samarbetsavtal eller liknande. Staffan Klingvall är dock inte orolig - han säger att utvärderingen av företagets produkter minst ett par månader.
- Ett antal företag utvärderar nu våra produkter, och vi har flera samarbetsavtal på gång.
Att besökarantalet på mässan var lägre än väntat var inget problem för Prover, säger Klingvall.
Delvis beror det på att man i första hand vänder sig till de andra utställarna. Prover vill ju att företagets produkter, bevismotorerna, ska integreras i utbudet från andra verktygsföretag.
- Vi hade fullt av folk i montern hela tiden. Alla som vi ville träffa kom dit, säger Klingvall.
God hjälp fick man också av analysföretaget Gartner Group som pekade ut Prover som en av de intressantaste nykomlingarna.
- Till nästa års Dac har vi redan bokat monteryta, säger Klingvall.
Konsultföretaget Bluelabs och kisel-på-system-klustret Socware delade monter strax intill Prover.
- För oss är Dac en oerhört kostnadseffektiv marknadsföringssatsning. Visst var det färre besökare än väntat, men vi hade bra möten med de som var där, säger Håkan Dahlbom, Bluelabs vd.
- Vi fick en hel del starka kontakter, och vår marknadsposition blev definitivt tydligare av att vara där. Dessutom fick vi en bra avläsning av marknadsläget, säger han.
Rolf Rising på Socware är också nöjd.
- Vi kommer definitivt att åka till Dac nästa år också. Helst vill vi göra en svensk samlingsmonter med fyra eller fem svenska företag, med fokus på trådlös teknik, säger han.
Adam Edström