Speciellt bra var fjärde kvartalet. Då var försäljningen 49,7 procent, upp 105 procent jämfört med motsvarande kvartal i fjol, vilket resulterade i företagets första vinstgivande kvartal. Även bruttomarginalerna förstärktes under året. Något som främst beror på produktlanseringar och ökade intäkter från programvaror och tjänster.
Net Insight startades på visionen att video och andra realtidskritiska mediatjänster kommer att dominera i framtida nät. Nu menar företaget att denna vision är på väg att bli verklig . Förhållandet mellan tal, data och videotjänster har förändrats under de senaste åren och år 2009 förväntas video stå för runt 90 procent av trafikvolymen i bredbandsnät.
Tittar man på helåret tjänar Net Insight inte några pengar ännu. Men jämfört med tidigare år var förlusten klart mindre i fjol, enbart drygt 10 miljoner. År 2005 var förlusten nästen 60 miljoner kronor.
Under förra året vågade företaget till och med anställa. Det svenska aktiebolaget ökade med sju till 75 anställda, medan det amerikanska dotterbolaget anställde en person och därmed är sju.
Styrelsen för bolaget bedömer att bolaget kommer att öka försäljningen väsentligt under 2007.