Mobiljätten Sony Ericsson ska förstärka sin samhörighet med Sony, åtminstone i sin marknadsföring. Sonys senaste slogan "make.believe" ska införlivas även i Sony Ericssons marknadsbudskap.
Förenad kommunikation och underhållning är något som Sony Ericsson vinnlägger sig om – företaget har till och med visionen att bli "the Communication Entertainment brand". Genom att anamma Sonys slogan "make.believe" hoppas mobiltillverkaren förstärka det budskapet även utåt.
– Kombinerat med en ny kultur av öppenhet markerar detta ett skifte i hur vi planerar och bygger upp vårt erbjudande, jämte hur vi bjuder in kunder till oss via digitala och sociala medieplattformar, säger Sony Ericssons marknadsföringsansvarige Lennard Hoornik i ett pressmeddelande.
Den nyadopterade sloganen ska marknadsföras i en rad kampanjer under hösten, i samband med att de nya modellerna Satio, Aino och Yari ska ut på marknaden. Sony Ericsson hoppas också att nästa års fotbolls-VM i Sydafrika, där man hör till huvudsponsorerna, ska hjälpa upp försäljningen.