JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi. Mer Sony i Sony Ericsson
 

Mobiljätten Sony Ericsson ska förstärka sin samhörighet med Sony, åtminstone i sin marknadsföring. Sonys senaste slogan "make.believe" ska införlivas även i Sony Ericssons marknadsbudskap.
Förenad kommunikation och underhållning är något som Sony Ericsson vinnlägger sig om – företaget har till och med visionen att bli "the Communication Entertainment brand". Genom att anamma Sonys slogan "make.believe" hoppas mobiltillverkaren förstärka det budskapet även utåt.

– Kombinerat med en ny kultur av öppenhet markerar detta ett skifte i hur vi planerar och bygger upp vårt erbjudande, jämte hur vi bjuder in kunder till oss via digitala och sociala medieplattformar, säger Sony Ericssons marknadsföringsansvarige Lennard Hoornik i ett pressmeddelande.

Den nyadopterade sloganen ska marknadsföras i en rad kampanjer under hösten, i samband med att de nya modellerna Satio, Aino och Yari ska ut på marknaden. Sony Ericsson hoppas också att nästa års fotbolls-VM i Sydafrika, där man hör till huvudsponsorerna, ska hjälpa upp försäljningen.
 
data-dcm-placement='N7384.153121.ELEKTRONIKTIDNIGEN/B30748631.379032726' data-dcm-rendering-mode='script' data-dcm-https-only data-dcm-api-frameworks='[APIFRAMEWORKS]' data-dcm-omid-partner='[OMIDPARTNER]' data-dcm-gdpr-applies='gdpr=${GDPR}' data-dcm-gdpr-consent='gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_755}' data-dcm-addtl-consent='addtl_consent=${ADDTL_CONSENT}' data-dcm-ltd='false' data-dcm-resettable-device-id='' data-dcm-app-id=''>

Prenumerera på Elektroniktidningens nyhetsbrev eller på vårt magasin.


MER LÄSNING:
 
KOMMENTARER
Kommentarer via Disqus

Rainer Raitasuo

Rainer
Raitasuo

+46(0)734-171099 rainer@etn.se
(sälj och marknads­föring)
Per Henricsson

Per
Henricsson
+46(0)734-171303 per@etn.se
(redaktion)

Jan Tångring

Jan
Tångring
+46(0)734-171309 jan@etn.se
(redaktion)