JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi. Mer Sony i Sony Ericsson

Mobiljätten Sony Ericsson ska förstärka sin samhörighet med Sony, åtminstone i sin marknadsföring. Sonys senaste slogan "make.believe" ska införlivas även i Sony Ericssons marknadsbudskap.
Förenad kommunikation och underhållning är något som Sony Ericsson vinnlägger sig om – företaget har till och med visionen att bli "the Communication Entertainment brand". Genom att anamma Sonys slogan "make.believe" hoppas mobiltillverkaren förstärka det budskapet även utåt.

– Kombinerat med en ny kultur av öppenhet markerar detta ett skifte i hur vi planerar och bygger upp vårt erbjudande, jämte hur vi bjuder in kunder till oss via digitala och sociala medieplattformar, säger Sony Ericssons marknadsföringsansvarige Lennard Hoornik i ett pressmeddelande.

Den nyadopterade sloganen ska marknadsföras i en rad kampanjer under hösten, i samband med att de nya modellerna Satio, Aino och Yari ska ut på marknaden. Sony Ericsson hoppas också att nästa års fotbolls-VM i Sydafrika, där man hör till huvudsponsorerna, ska hjälpa upp försäljningen.

Prenumerera på Elektroniktidningens nyhetsbrev eller på vårt magasin.


MER LÄSNING:
 
KOMMENTARER
Kommentarer via Disqus

Rainer Raitasuo

Rainer
Raitasuo

+46(0)734-171099 rainer@etn.se
(sälj och marknads­föring)
Per Henricsson

Per
Henricsson
+46(0)734-171303 per@etn.se
(redaktion)

Jan Tångring

Jan
Tångring
+46(0)734-171309 jan@etn.se
(redaktion)