JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi.
Nätverksbolaget Net Insight, som säljer switchar och routrar för medianät, digitalt marksänd tv och kabel-tv-nät, har åter vind i seglen. Framförallt är det två stora ordrar under årets första och andra kvartal som nu lämnat avtryck i form av en enastående tillväxt under det senaste kvartalet.
Försäljningen under årets tredje kvartal ökade med nästan 68 procent till 112,2 miljoner kronor jämfört med samma kvartal i fjol. Tittar man istället på årets nio första månader så ligger ökningen på 43,2 procent. Det skriver företaget i sin färska delårsrapport.

Samtidigt ökade rörelseresultatet från 3,9 miljoner kronor under fjolårets tredje kvartal till 31,4 miljoner i år. Motsvarande ökning för de första tre kvartalen var 4,6 miljoner kronor förra året till 47,9 miljoner i år.

– Net Insight har en mycket stark tillväxt under det tredje kvartalet vilket framförallt är ett resultat av de strategiska affärerna på den viktiga nordamerikanska marknaden. Den globala underliggande efterfrågan är positiv och stabil även frånsett affärerna i Nordamerika, säger Fredrik Tumegård, vd på företaget.
MER LÄSNING: