En del av kommentatorerna har förståelse för Sony Ericssons agerande med hänvisning till risken att sajten uppfattas som en officiell blogg från Sony Ericsson.
– Det var att be om problem när ni valde namnet och designade logotypen. Ni behöver bara skaffa ett nytt namn som inte är ett varumärke, skriver signaturen Frank Almeida.
Andra misstänker att Sony Ericsson agerande beror på att texter i Xperia Blog varit kritiska.
– Den stängs för att recensionen av Mini pro nämnde att den har en tillverkningsdefekt som skapar statiskt brus. Sony vill kunna sälja dessa defekta telefoner eftersom de flesta kunder svårligen kan upptäcka problemet, skriver signaturen Djoka.
Många tycker det är ett stort misstag av Sony Ericsson att attackera sina fans.
– Sonys pr-folk är galna. Den här sajten fick mig att köpa Xperia och jag följer sajten via Xperia Play. Synpynkter från tredjepart är något som behövs. Och en fan är alltid mer engagerad än en anställd och vet vad användaren vill ha, skriver signaturen Shining.
Enligt sajtens mikroblogg pågår samtal fortfarande med Sony Ericsson och Xperia Blog ”hoppas fortfarande på en positiv utgång”.
Sajten finns i skrivande stund fortfarande på domännamnet xperiablog.net.