Mässan lyfter fram 2293 besökande företag som en stark siffra. Men jämfört bakåt i tiden är den klart lägre än tidigare år. Electronix 2006 lockade 3507 företag och till Electronix 2003 kom 2906 företag. Då var antalet besök 5641 respektive 6654. Väl att märka utan draghjälp från Scanplast eller Konstruktion & Design.
Varje företag skickade därmed i snitt 1,6 personer i år, samma nivå som 2006 men lägre än 2003 då snittet låg på 2,3 personer per företag.
Att totalsiffran för antalet besök nu nått 3703, högre än de 3595 man får genom att lägga ihop besökarsiffrorna för varje dag som de presenterades av mässan, förklarar Anki Fagerström med att alla studenter och skolklasser inte räknats in i första vändan. Och inte heller innehavare av Svenska Mässans hederskort Carte d'Honneur som ger gratis tillträde till alla mässor som anordnas där.
Statistiken över hur besökarna var fördelade på olika branscher är inte färdig ännu, inte heller siffrorna över hur många som besökte seminarierna.
Svenska Mässan planerar att göra om evenemanget den 18-20 april 2011.
- Nu ska vi utvärdera, lyssna till branschen och ta till oss synpunkter. Vi vet redan att det finns behov av en samlingsplats för alla som vill utveckla nya produkter, tänka i nya banor och se möjligheter, fortsätter Anki Fagerström i pressmeddelandet.