Det fanns inga stora kundförluster eller omstruktureringskostnader under kvartalet varför även resultatet på sista raden efter skatt blev 3,1 miljoner kronor vilket kan jämföras med fjolårets förlust på 1,1 miljoner kronor.
Och det ser bra ut för resten av året.
- Vår orderstock ger för närvarande stöd åt en positiv volymutveckling jämfört med i fjol, kommenterar vd:n och koncernchefen Peter Laveson i kvartalsrapporten.
Tilläggas kan att även kassaflödet vände brant upp. Under kvartal ett i fjol var det -1,3 miljoner kronor, i år blev det 23,1 miljoner kronor.
- Efter en längre period av vikande volymer kunde vi redan i höstas konstatera att våra marknadsansträngningar började slå väl ut. Under fjärde kvartalet i fjol noterades en försäljningstillväxt om drygt 6 procent och under första kvartalet i år ökade försäljningen drygt 8 procent till 232,8 miljoner kronor, säger Peter Laveson.