Under hösten gör distributören Arrow nedslag i tio städer med en heldag om artificiell intelligens. Tillsammans med bland annat Microsoft, Nvidia och Intel är målet att få fler kunder att använda AI i sina produkter. Stockholm gästas den 7 oktober.
AI är idag ett etablerat verktyg för att analysera stora datamängder. Arbetet görs normalt i molnet men trenden går mot att flytta arbetet närmare ändnoderna, i praktiken olika typer av inbyggda system.
Med AI Experience Tour vill Arrow visa hur AI redan idag används i kommersiella applikationer. Likaså vill företaget hjälpa deltagare att förstå hur de kan utnyttja AI för att förbättra sina egna produkter.
Det går att köra maskininlärning, deep learning och neurala nätverk på inbyggda system redan idag. Jämfört med att göra analysen i molnet ger det minskad fördröjning, motståndskraftigare nätverk och ökad datasekretess.
Deltagarna får höra om AI-trender, viktiga tillväxtområden, bästa praxis och användningsfall som hjälper till att utveckla framtida produkter.
Mer information och anmälan till den kostnadsfria heldagen finns här (länk).