På årets första nio månader har försäljningen snudd på dubblerats, till 167 miljoner kronor, och förlusten på 28 miljoner från i fjol vänts till en vinst på nära 15 miljoner kronor. Bruttomarginalen ligger stabilt kring 70 procent. Om inget oförutsett inträffar kommer företaget därför att visa vinst även på helåret, vilket i så fall blir första gången sedan starten 1997.
Bakom framgångarna ligger förstås växeln Nimbra, som blivit mycket populär bland operatörer för marksänd digital-tv. Bland annat i Norge, där digital-tv-nätet med företagets produkter öppnade för trafik den första september. Även inom mobil-tv och Wimax är intresset stort, uppger företaget.
Net Insight är nu också så etablerat att kunderna börjar byta till företagets modernare utrustning. Äldre växlar för stamnät av typen Nimbra One uppgraderas i flera fall till den nyare Nimbra 680 som har högre kapacitet.
Framgångarna sker i såväl Europa som i USA. I Asien är företaget inte lika etablerat, men under kvartalet kom en stor order från Korea Telecom. För att öka närvaron i Asien har Net Insight öppnat ett kontor i Singapore.