JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi. 45 utställare klara för SEE

Med ett år kvar till SEE, Scandinavian Electronics Event, har arrangörerna 45 bokade utställare och har offererat till ytterligare 50 företag. Enligt Stockholmsmässan är stämningen i branschen mycket positiv till evenemanget.
Den 13-15 april 2010, om drygt ett år, öppnar SEE, Scandinavian Electronics Event, den elektronikmässa som IM-föreningen, Elektronikindustriföreningen och Stockholmsmässan anordnar och som är tänkt att bli den vändpunkt för svenska elektronikmässor som branschen länge efterlyst. Redan nu är 1600 kvadratmeter monteryta bokat av 45 utställare, och lika mycket yta är offererad till 50 andra företag. En utställarlista finns på www.see-event.se (länk).

- Vi har träffat många företag och alla är väldigt positiva till den förändring som nu görs och det nya koncept vi presenterar. Trots en tuff konjunktur har många en stark framtidstro, säger Stockholmsmässans säljare Aasa Goulin i ett pressmeddelande.

Planerna på SEE presenterades i fjol, efter att IM-föreningen konstaterat att den dåvarande mässordningen med Elektronik/EP vart tredje år i Stockholm och Electronix vart tredje år i Göteborg inte längre var svaret på branschens önskemål. Istället ville IM-föreningen, där många återförsäljare i branschen är medlemmar, skapa ett nytt evenemang som gick vartannat år vid samma tidpunkt, på samma plats. Efter en upphandlingsprocess valdes Stockholmsmässan som arrangemangspartner.

Mottot för SEE är "100 dagar och 100 000 kontakter", och ambitionen är att locka 10 000 besökare under de tre dagarna. Det kan jämföras med 7 416 besök på Elektronik/EP i Stockholm i fjol, och 3 703 på den nyss avhållna trippelmässan Electronix-Scanplast-Konstruktion&Design i Göteborg. För att nå det målet ska mässan de närmaste veckorna börja kontakta nyckelpersoner på stora besökarföretag för att förankra mässan där, och se till att ansvariga chefer låter sina anställda komma till SEE.

Därtill jobbar en arbetsgrupp med innehållet - besökaraktiviteter, temautställningar och seminarier.

- Det är enormt kul att det finns ett sådant engagemang från branschen, inte minst från arbetsgruppen, säger projektledaren Magnus Eriksson.


 

Prenumerera på Elektroniktidningens nyhetsbrev eller på vårt magasin.


MER LÄSNING:
 
KOMMENTARER
Kommentarer via Disqus

Rainer Raitasuo

Rainer
Raitasuo

+46(0)734-171099 rainer@etn.se
(sälj och marknads­föring)
Per Henricsson

Per
Henricsson
+46(0)734-171303 per@etn.se
(redaktion)

Jan Tångring

Jan
Tångring
+46(0)734-171309 jan@etn.se
(redaktion)