Nätet, kallat Flo TV, täcker idag områden med cirka 140 miljoner människor, runt halva USA:s befolkning. Nu ska det börja byggas ut så att det vid årsskiftet täcker områden där 200 miljoner personer bor, bland annat kring Boston, Houston, Miami och San Francisco. Därtill ska täckningen förbättras i Chicago, Los Angeles, New York och Washington DC. Detta efter att bolaget fått tillgång till fler frekvenser då USA stänger ner sina analoga tv-nät.
Nyheter, sport och underhållning är det som dominerar utbudet på Flo TV. Även innehåll i kanaler som CBS, ESPN, Fox, MTV och NBC kan avnjutas, både i realtid och i efterhand på liknande sätt som SVT Play. Tekniken fungerar även för tv-mottagning i bilar, tack vare samarbetet med företaget Audiovox som inleddes i januari.
Hur många som verkligen tittar på Flo TV framgår inte av informationen från Qualcomm. Men enligt en undersökning som företaget låtit analyshuset Nielsen göra så hade mobil-tv-tittandet i USA ökat med 52 procent under årets första kvartal jämfört med samma kvartal i fjol. Abonnenter med Flo TV tittade i medeltal 25 minuter om dagen, vilket är i paritet med den genomsnittliga mobiltelefonpratartiden i USA.