Tillväxten drevs på av såväl nya avancerade mobiler - Iphone hos AT&T och Motorolas Droid hos Verizon - som av e-böcker. AT&T sålde 3,1 miljoner Iphone under kvartalet. Hos AT&T stod därtill abonnemang av e-böcker som Amazons Kindle och Barns & Nobles Nook för över en miljon nya abonnemang.
AT&T och Verizon springer därmed ifrån Sprint och T-mobile, tredje respektive fjärde största operatör. Sprint tappade 77 000 abonnenter under kvartalet, vilket var tionde kvartalet i rad bolaget visade minskat abonnentantal, och är nu nere på 48 miljoner. T-mobile ökade visserligen, men bara med 370 000 abonnenter, och har nu drygt 34 miljoner abonnenter.
De amerikanska abonnenterna verkar vara trogna sina operatörer - bara drygt två procent av abonnenterna bytte operatör under kvartalet, vilket till och med var lite mindre än kvartalet innan.
Noterbart är att Verizon och AT&T båda får in drygt 50 dollar i snitt per abonnent och kvartal, medan den siffran ligger lite lägre för de övriga operatörerna.