Ericsson, Teliasonera och Ikea gör en gemensam PR-satsning veckorna före kronprinsessans bröllop genom att öppna ett mediecenter för världens journalister mitt i Stockholm.
Det kungliga bröllopet är hett. LTE är också hett. Vad kan då vara bättre än att kombinera de två? Så kan nog Ericsson och Teliasonera ha tänkt inför lanseringen av ett mediecenter öppet för all världens journalister, beläget utanför shoppingcentret Gallerian på Regeringsgatan mitt i Stockholm.
Centret, en del av Stockholms stads bröllopssatsning ”Love Stockholm 2010”, slår upp portarna på nationaldagen den 6 juni och håller öppet till och med bröllopsdagen den 19 juni. Möbeljätten Ikea är också med på ett hörn, med ett koncept kallat ”design for media relations”.
– Tillsammans hoppas vi skapa historiens bästa arbetserfarenhet, skriver Ericsson i ett pressmeddelande.
I centret ska inte bara världens tillresta journalister kunna arbeta, utan de ska även kunna få prova LTE-tekniken.