Göteborgsföretaget Powercell – som just nu jobbar stenhårt med att industrialisera och kommersialisera sina bränslecellsprodukter – stärker ledningsgruppen med kompetens från svensk fordonsindustri. Karl Samuelsson får ansvar för produktutveckling medan Charlotta Sahlin blir marknads- och kommuikationsansvarig.
– I takt med att bolaget växer ser vi ett behov av att ytterligare fokusera på våra kunder och förstärker nu vår ledningsgrupp med professionalism inom marknadsföring och produktutveckling, säger Per Wassén, vd för PowerCell Sweden i ett pressmeddelande.
Charlotta Sahlin har lång erfarenhet av internationell marknadsföring samt av att utveckla starka varumärken. Hon har bland annat arbetat med global marknadsföring på Saab Automobile.
Likaså har Karl Samuelsson lång erfarenhet inom produktutveckling från Volvo Cars, där han jobbat med motorutveckling på företagets avdelning Research & Development.
Både Charlotta Sahlin och Karl Samuelsson tar plats i företagets ledningsgrupp från och med måndag i nästa vecka.