JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi.
 ETN.fi  Annonsera Utgivningsplan Månadsmagasinet Prenumerera Konsultguide Om oss  About / Advertise
måndag 24 februari 2020 VECKA 09

Göteborgsföretaget Powercell – som just nu jobbar stenhårt med att industrialisera och kommersialisera sina bränslecellsprodukter – stärker ledningsgruppen med kompetens från svensk fordonsindustri. Karl Samuelsson får ansvar för produktutveckling medan Charlotta Sahlin blir marknads- och kommuikationsansvarig.

– I takt med att bolaget växer ser vi ett behov av att ytterligare fokusera på våra kunder och förstärker nu vår ledningsgrupp med professionalism inom marknadsföring och produktutveckling, säger Per Wassén, vd för PowerCell Sweden i ett pressmeddelande.

Charlotta Sahlin har lång erfarenhet av internationell marknadsföring samt av att utveckla starka varumärken. Hon har bland annat arbetat med global marknadsföring på Saab Automobile.

Likaså har Karl Samuelsson lång erfarenhet inom produktutveckling från Volvo Cars, där han jobbat med motorutveckling på företagets avdelning Research & Development.

Både Charlotta Sahlin och Karl Samuelsson tar plats i företagets ledningsgrupp från och med måndag i nästa vecka.

MER LÄSNING:
 
Branschens egen tidning
För dig i branschen kostar det inget att prenumerera på vårt snygga pappers­magasin.

Klicka här!
SENASTE KOMMENTARER
Kommentarer via Disqus

Vi gör Elektroniktidningen

Anne-Charlotte Sparrvik

Anne-Charlotte
Sparrvik

+46(0)734-171099 ac@etn.se
(sälj och marknads­föring)
Per Henricsson

Per
Henricsson
+46(0)734-171303 per@etn.se
(redaktion)

Anna Wennberg

Anna
Wennberg
+46(0)734-171311 anna@etn.se
(redaktion)

Jan Tångring

Jan
Tångring
+46(0)734-171309 jan@etn.se
(redaktion)