Arton svenskar till Barcelona
Tolv år i rad har Business Sweden och dess föregångare ställt upp med en svensk paviljong på Mobile World Congress. I år har arton små svenska mobilteknikföretag bokat plats i paviljongen. Hälften är nya för året.Förra året var det premiär för Business Sweden på mobilmässan i Barcelona. Då hade man med sig 20 svenska företag inom apputveckling, mobila betalningar, positionering, gränssnittsdesign, mobilspel, infrastruktur och hantering av nätverk.
I år har 18 företag anmält sig till den svenska paviljongen i hall 7, monter 7E41 och 7F41. Nio av dem var med även förra året, nio är nya för i år.
– Paviljongen är tänkt att vara en inkörsport till internationalisering för innovativa ICT-företag med tillväxtpotential, säger Niklas Johnsson, affärsområdeschef för IT och telekom på Business Sweden.
Företagen i årets svenska paviljong är:
Apputveckling:
Appland*, Tactel*
Billing and Customer Care:
Caleo Technologies
Mobil bränslecellsladdare:
MyFC*
Customer Experience Management:
CICS, Seavus
Games/Betting:
Mobenga*
Interaktion med gester:
Crunchfish*
Mobila betalningar:
Mobill Scandinavia*
Mobil data:
Secure Mailbox
Mobil infrastruktur och hantering av nätverk:
Aktavara, Basset*, Cybercom, Fält Communications, TalkPool, Terranet
Mobile Software Solutions:
Birdstep Technology*
Positioneringslösningar:
Mobile Arts*
De som har en stjärna efter namnet* var med även förra året.
På Business Swedens hemsida finns länkar till samtliga företag.
Mobile World Congress äger rum i Barcelona och pågår mellan den 24 och 27 februari.