- Efter att ha utvärderat vår investering och värdet för våra kunder har gjort en ändring i vår strategi för Dac, säger Craig Johnson, ansvarig för Cadence marknadsföringsstrategier, i ett pressmeddelande.
Beslutet innebär att företaget enbart tänker delta med tekniska föredrag och som medverkande i tekniska paneldiskussioner. Huruvida man tänker arrangera några kundevenemang eller andra möten i anslutning till mässorna, exempelvis på närbelägna hotell, framgår inte.
Däremot säger företaget att den egna konferensen CDNLive ska bli den primära mötesplatsen med kunder och presumtiva användare framöver. I fjol anordnades den konferensen på sju ställen, med totalt 4 500 medverkande kunder.
Hur Cadence, som är EDA-branschens största företag, med detta beslut påverkar mässorna och övriga branschen återstår att se. Både Dac och Date arrangeras av EDA-bolagens samarbetsorganisation EDA Consortium, där Cadence har en styrelsepost. Någon kommentar från EDA Consortium har ännu inte kommit.