Underleverantörsmässan Elmia Subcontractor lider uppenbarligen varken av lågkonjunktur eller krock med jättemässan Electronica. Inte en kvadratmeter utställningsyta finns kvar att boka.
Elmia Subcontractor kallar sig stolt för "norra Europas ledande marknadsplats för underleverantörsindustrin", och hävdar att den genererar affärer för 18 miljarder kronor om året. Mässan brukar vara välfrekventerad av såväl utställare som besökare i den svenska elektronikindustrin, och trots att den i år äger rum samtidigt som den tyska jättemässan Electronica är hela golvet utsålt - 1700 kvadratmeter med utställare från nästan 30 länder.
- Precis som tidigare år blev mässan fullbokad tidigt. Redan i juni var det slutsålt, säger projektledaren Jonas Ekeroth i ett pressmeddelande.
Mässan vill därför lyfta fram andra möjligheter att delta. Som exempelvis genom matchmaking, där leverantörer och köpare innan mässan kan anmäla sina intressen för att därefter matchas ihop till affärsmöten under evenemangets gång. Eller genom att hålla lunchföredrag och på så sätt marknadsföra sina produkter och tjänster.
För leverantörer till bilindustrin upprepar mässan innovationen från ifjol med Automotive Supplier Days, där ledande fordonsaktörer bjuds in för att träffa hoppfulla försäljare.