- Visst, alla vill ju ha fler besökare. Men folk är ändå positiva, många har träffat målgrupper de inte träffat annars, säger hon.
Hon säger också att mässan gjort en "massiv pr-insats" för att förankra evenemanget i den västsvenska industrin, i syfte att locka besökare.
- Vi hade ju inga branschföreningar med oss denna gång, så vi har fått dra ett tungt lass. Men vi har gjort allt vad vi kunnat för att få ut budskapet, säger hon.
Siktet är nu inställt på en ny upplaga, någon gång i april 2011. Hur den ska se ut är för tidigt att svara på.
- Konstellationen och upplägget måste utvärderas. Inget är hugget i sten, men vi tror på konceptet med produktutveckling, fast vi kanske måste tänka lite mer i produktgrupper, säger Anki Fagerström.
En av de nöjdaste utställarna som Elektroniktidningen träffade igår var Dag Andersson på forskningsinstitutet Swerea-IVF. Det är han som ligger bakom teknikseminarierna som hålls i institutets monter, där besökarna på 20-30 minuter går på djupet i relativt smala teknikområden.
- För oss har det fungerat jättebra. Intresset var över förväntan, vi har haft 30-50 besökare på alla seminarierna. Vi fick ställa fram en hel rad stolar extra för att få rum med alla intresserade, berättar han.
Bland övriga utställare Elektroniktidningen träffade var budskapet mer blandat. Några tyckte att de besökare som trots allt letat sig hit var så viktiga och av så hög kvalitet att antalet spelade mindre roll. Andra säger dock att det låga besökarantalet är "väldigt tråkigt" och en person som inte ville framträda med namn använde till och med ordet "katastrof" och ifrågasatte vettigheten i att satsa på konceptet en gång till.
- Vi kommer i varje fall inte att vara här då, sa den personen.