JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi. Tektronix förbättrar servicen i Europa

Som ett led i ansträngningarna att ta tillbaka förlorad mark har test- och mätleverantören Tektronix öppnat ett paneuropeiskt servicecenter i Schweiz och ett paneuropeiskt teknikcenter i Tyskland. Både enheterna nås med samma gratisnummer.
– I Schaffhausen som ligger i Schweiz men nära den tyska gränsen har vi redan adminstration, orderhantering och ekonomifunktioner. Nu adderar vi ett servicecenter som kan svara på kundernas frågor kring offerter, beställningar och service, säger Patrice Jaunasse på Tektronix.

Målet är att minst 80 procent av frågorna ska kunna besvaras direkt. Centret nås på gratisnumret 00800 2255 4 835 (00800-CALL-4-TEK). Det funkar dock inte från mobiler som istället kan ringa + 41 52 675 3777.

Samma nummer går till det nya teknikcentrat som Tektronix satt upp utanför Köln där företaget delar ett kalibrerings och reparationslab med Fluke.

– Tanken är att kunderna ska kunna ringa och få svar på tekniska frågor på sitt eget språk, inklusive svenska.

Centrat kommer också att innehålla en demodel dit kunderna kan komma för att “provköra” instrumenten och för att diskutera sina mätproblem med Tektronix experter.

Prenumerera på Elektroniktidningens nyhetsbrev eller på vårt magasin.


MER LÄSNING:
 
KOMMENTARER
Kommentarer via Disqus

Rainer Raitasuo

Rainer
Raitasuo

+46(0)734-171099 rainer@etn.se
(sälj och marknads­föring)
Per Henricsson

Per
Henricsson
+46(0)734-171303 per@etn.se
(redaktion)

Jan Tångring

Jan
Tångring
+46(0)734-171309 jan@etn.se
(redaktion)