... tosar.
• Den isolerade gatedrivaren MCP14C1 är AEC-Q100-kvalificerat och kapslad i en SOIC-8 wide-body med stöd för förstärkt isolering eller i en SOIC-8 narrow-body med stöd för grundläggande isolerin ...
... tosar utvecklade redan för nästan tio år sedan en arkitektur som skyddar minne och kan uppfylla tidskrav för enskilda funktioner. Program med säkerhets- och realtidskrav på olika nivåer kan köras samtidigt ...
... drivas i lockstep-mode.
Vid behov kan M7-kärnorna arbeta i 2oo3-läge för att säkerställa att när kärnor ger olika resultat på samma beräkning så fattas ett majoritetsbeslut. 2oo3 innebär att två eniga enheter ...
... rks och Linux liksom den svenskättade simulatorn Simics.
Dessutom har Wind River en plattform för Autosar och en lösning för uppdateringar av mjukvaran via trådlös kommunikation.
Enligt pressmeddelande ...
... as för en ”centraldator”. De centrala komponenterna hämtas från den nuvarande leverantören av självkörningshårdvara, Nvidia. Volvo kommer knappast att gå så långt som Tesla till att utveckla ...
... tt titta på vad som finns tillgängligt idag, som Autosar.
Planen är att försöka definiera ett standardgränssnitt så att det blir enklare att integrera mjukvarukomponenter från olika leverantörer.
And ...
... era fall inte alls.
– Dessutom är Arrowhead egentligen också det enda som klarar att hantera reglerloopar med realtidskrav. Visserligen klarar även Autosar det, men bara med vissa speciella teknologi ...
... altidssystem, generellt med operativsystem och utvecklingsverktyg. I synnerhet inom säkerhetskritisk fordonselektronik med stöd för Osek och Autosar.
Esol har bland produkterna ett realtidsoperativsystem kallat ET- ...
Mentor integrerar en brandvägg från Sectigo i sin Autosarplattform. Den gör anspråk på att vara ensam om några av sina intelligenta funktioner.
Brandväggar i fordon reglerar vilken trafik de ...
... e-plattform och sin Edge Sync over-the-air-uppdateringslösning
Wind River och Xilinx visar just nu upp sin plattform på Xilinx Developer Forum Europe.
...
Göteborgsföretaget Arccore, som implementerar fordonsstandarden Autosar i öppen källkod, har slukats av tyska Vector som också specialiserat sig på mjukvara för fordon.
I ett färskt pressmeddelande avslö ...
... n bland annat sensordata och Ethernet.
Komponenterna hämtas från både Autron och Wind River, bland annat ska den senares Autosarverktyg Odin användas.
Odin är Autrons plattfom för Autosar Classic ...
Fordonsstandarden Autosar förvandlas nu till två parallella plattformar. Mjukvaruinnehållet i bilen ska kunna uppdateras – som appar i en smarttelefon – och det är det gamla statiska Autosar i ...
... ar Linuxstuftelsens välsignelse och har samarbeten med både Autosar och Genivi.
Målet är att AGL ska accelerera utvecklingen av ett ekosystem kring IVI och uppkopplade fordon. Dels för att AGL är öppen ...
... amvara med öppen källkod för fordonsstandarden Autosar. Likaså har det, enligt egen utsago, kompetens inom autonom körning samt andra avancerad fordonstillämpningar. I förrgår skrev vi om företagets Autosar-pla ...
Du som utvecklar självkörande bilar på Nvidias Drive PX-kort – ja, jag tittar på dig, Volvo – kan nu plugga in dina algoritmer som komponenter i en svenskt ramverk – Autosar-plattformen Arctic core från A ...
...
Göteborgsföretaget Arccore utvecklar programvara med öppen källkod för fordonsstandarden Autosar. Likaså har det, enligt egen utsago, kompetens inom autonom körning samt andra avancerad fordonstillämp ...
... t köra Autosartillämpningar. Den är tillverkad i 28 nm.
En viktig detalj är att kretsen integrerar två enheter för bildprocessning, så kallade ISP:er (image signal processing). ISP:n hanterar den allra fö ...