Växjöföretaget JLT Mobile Computers har utvecklat tåliga datorer i över 25 år. På senare tid har företaget tagit på sig rollen som vägledare i svåra, men strategiska val. I sin fjärde guide presenterar JLT en femstegsmodell för hur du väljer scannerutrustning för att maximera produktiviteten.
– Att få till en välfungerande scannerlösning som passar verksamheten kan vara svårt, säger Christian Funk, produktchef för JLT i ett pressmeddelande, och fortsätter:
– Därför har vi skapat den här guiden som lyfter fem frågor som är viktiga att ställa till potentiella leverantörer i jakten på den bäst lämpade lösningen.
Guiden är på engelska, heter ”Five Steps to Scanner Success” och kan laddas ner gratis här (länk). Den presenterar en femstegsmodell för hur du lyckas med urval, inköp och installation av scannerutrustning.
Bakgrunden till att JLT valt att satsa på en inköpsguide för scannerutrustning är att scannrar kan ge stora fördelar. Men för att verkligen kunna dra nytta av dem krävs en verksamhetsanpassad lösning där personalen känner sig bekväm med utrustningen samtidigt som den fungerar med all övriga utrustning.
– Inom lager- och logistikbranschen använder många av våra kunder världen över scanners tillsammans med våra ruggade datorer. Genom nära och långvariga samarbeten har vi lärt oss vad som fungerar – och vad som inte gör det– när det kommer till scanneranvändande.
Guiden är uppbyggd som ett läromedel. Inledningsvis förklarar den varför det är fördelaktigt att använda scannrar och potentiella problem som kan uppstå. Den går även igenom vilka tekniker och metoder som finns idag. Vidare ges tips om hur scannerlösningar bäst kan integreras i logistikflödet samt vikten av att hitta rätt leverantör.
– I den här guiden delar vi med oss av våra lärdomar om hur du hittar rätt lösning som passar just dina behov, säger Christian Funk.
Bild: monika(at)prismapr.com