JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi. Elektroniktidningen
Guidelines for contributing Technical Papers: download PDF


Elektronik står redan för 10–15 procent värdet i Scanias lastbilar och bussar, och den andelen ökar med en eller två procentenheter varje år. På FoU-chefen Hasse Johanssons önskelista står mer processorkraft för bättre styrning av bränslecykeln och komponenter i kiselkarbid som kan klara värme och höga strömmar. Och han avslöjar att redan nästa år kommer hybridbussar från Scania att rulla på Stockholms gator med superkondensatorer som återvinner bromsenergin till att
accelerera bussen de första tio sekunderna.
Elektronik står redan för 10–15 procent värdet i Scanias lastbilar och bussar, och den andelen ökar med en eller två procentenheter varje år. På FoU-chefen Hasse Johanssons önskelista står mer processorkraft för bättre styrning av bränslecykeln och komponenter i kiselkarbid som kan klara värme och höga strömmar. Och han avslöjar att redan nästa år kommer hybridbussar från Scania att rulla på Stockholms gator med superkondensatorer som återvinner bromsenergin till att
accelerera bussen de första tio sekunderna.
Elektronik står redan för 10–15 procent värdet i Scanias lastbilar och bussar, och den andelen ökar med en eller två procentenheter varje år. På FoU-chefen Hasse Johanssons önskelista står mer processorkraft för bättre styrning av bränslecykeln och komponenter i kiselkarbid som kan klara värme och höga strömmar. Och han avslöjar att redan nästa år kommer hybridbussar från Scania att rulla på Stockholms gator med superkondensatorer som återvinner bromsenergin till att
accelerera bussen de första tio sekunderna.
Elektronik står redan för 10–15 procent värdet i Scanias lastbilar och bussar, och den andelen ökar med en eller två procentenheter varje år. På FoU-chefen Hasse Johanssons önskelista står mer processorkraft för bättre styrning av bränslecykeln och komponenter i kiselkarbid som kan klara värme och höga strömmar. Och han avslöjar att redan nästa år kommer hybridbussar från Scania att rulla på Stockholms gator med superkondensatorer som återvinner bromsenergin till att
accelerera bussen de första tio sekunderna.
Elektronik står redan för 10–15 procent värdet i Scanias lastbilar och bussar, och den andelen ökar med en eller två procentenheter varje år. På FoU-chefen Hasse Johanssons önskelista står mer processorkraft för bättre styrning av bränslecykeln och komponenter i kiselkarbid som kan klara värme och höga strömmar. Och han avslöjar att redan nästa år kommer hybridbussar från Scania att rulla på Stockholms gator med superkondensatorer som återvinner bromsenergin till att
accelerera bussen de första tio sekunderna.
 
KOMMENTARER
Kommentarer via Disqus

Rainer Raitasuo

Rainer
Raitasuo

+46(0)734-171099 rainer@etn.se
(sälj och marknads­föring)
Per Henricsson

Per
Henricsson
+46(0)734-171303 per@etn.se
(redaktion)

Jan Tångring

Jan
Tångring
+46(0)734-171309 jan@etn.se
(redaktion)