JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi. Besökarna svek gedigen SEE-mässa

Besökarna svek gedigen SEE-mässa

När tredje dagen av branschmässan SEE summeras står det klart att antalet besökare landade på 4073 stycken, en nedgång på 6 procent jämfört med 2012. Antalet utställare minskade från cirka 200 till knappt 180.

– Jag har pratat med många utställare som är nöjda, de har fått kontakter och leads. Vi har fått beröm för aktivitetsprogrammet så vi känner att vi gjort allt vi kan göra, säger mässgeneralen Magnus Eriksson.

Hans bild av mässan stämmer väl överens med Elektroniktidningens intryck. Visst gick det att hitta utställare som klagade, men den absoluta majoriteten var nöjda och glada. De få klagomålen gällde mer ömma fötter eller hesa halsar.

Programmet var gediget med produktionslinan där det tillverkades drygt 500 kort, handlödningstävlingen som vanns av Joakim Wärnberg (Note Torsby) liksom programmet på de olika scenerna där bland annat Ericssons forskningschef Sara Mazur drog fulla hus. Populärt var också föredraget från Martin Hiller på Volvo som talade om självkörande bilar.

Trots en gedigen mässa fortsätter antalet besökare att minska. Denna gång med 6 procent. Från år 2012 till 2014 minskade besökarna med 7 procent och mellan 2010 och 2012 med 8 procent. 2010 fanns det 270 utställare i Älvsjö. I år, i Kista, var det nere på cirka 180.

Nästa upplaga av SEE arrangeras i april 2018, preliminärt den 24–26 april. Först ska dock årets upplaga utvärderas med hjälp av enkäter till både utställare och besökare.

MER LÄSNING:
 
KOMMENTARER
Kommentarer via Disqus

Anne-Charlotte Lantz

Anne-Charlotte
Lantz

+46(0)734-171099 ac@etn.se
(sälj och marknads­föring)
Per Henricsson

Per
Henricsson
+46(0)734-171303 per@etn.se
(redaktion)

Jan Tångring

Jan
Tångring
+46(0)734-171309 jan@etn.se
(redaktion)