JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi. Tre timmar om Skånes halvledare
 

Den 13 april arrangerar innovationsklustret Opentech ett seminarium om halvledarklustret i Skåne. Under tre timmar avhandlas allt från starten med Ericssons asicutveckling till dagens uppstartsbolag.

Skånes ekosystem kring halvledare uppstod inte över en natt. Det har vuxit fram genom modiga industriella beslut, nära samarbete med akademin och en stark ingenjörskultur som än i dag driver innovationen i regionen, skriver Opentech i inbjudan.

Den 13 april blandas perspektiv från industrin med uppstartbolag och regionala utvecklingsaktörer för att utforska utvecklingen av Skånes halvledarkluster och hur det kan fortsätta bidra till Europas framtid.

Talarna kommer från:
•    Ericsson – om fyra decennier av forskning inom radiohårdvara i Lund och halvledarnas roll i framtidens telekomsystem.
•    Beammwave och Alixlabs – om att bygga uppstartsbolag och skala upp i Skåne.
•    Region Skåne – om att stärka Europas ekosystem för mikroelektronik genom regional samverkan, och hur regioner kan stödja utvecklingen av strategisk teknik.

Mer information och anmälan finns här (länk).

Prenumerera på Elektroniktidningens nyhetsbrev eller på vårt magasin.


MER LÄSNING:
 
KOMMENTARER
Kommentarer via Disqus

Vakant

Sälj och marknads­föring +46(0)734-171099 ads@etn.se
Per Henricsson
Per
Henricsson
+46(0)734-171303 per@etn.se
(redaktion)

 
Jan Tångring
Jan
Tångring
+46(0)734-171309 jan@etn.se
(redaktion)